Photo by Melody

European Gardening: Anyone in Netherlands or Flanders?, 1 by Cumulus79

Communities > Forums

Image Copyright Cumulus79

In reply to: Anyone in Netherlands or Flanders?

Forum: European Gardening

<<< Previous photo Back to post
Photo of Anyone in Netherlands or Flanders?
Cumulus79 wrote:
Heel erg bedankt voor die tip, ik was zelf niet eens op het idee gekomen om ze gewoon met de post na te sturen :)
Nu nog zien dat ik een postbus tegenkom in de onherbergzame prairies... of ik moet de plantjes gewoon in de tornado zien te steken, als de straalstroom goed zit, komen ze wel vanzelf naar België gevlogen ;)

Coleus zijn inderdaad makkelijk te zaaien, maar die bijzondere soorten zoals Japanese Giant, The Flume, Peters Wonder, Swinging Linda,... komen nooit soortecht terug, dus de zaden daarvan zijn waardeloos :(

Tornado's jagen komt heus niet alleen in de National Geographic documentaires voor hoor, er zijn heel wat weeramateurs die op het fenomeen gaan jagen, zelfs in België en Nederland. Daar komen ook tornado's voor, zoals op 2 oktober 2006 en 6 februari 2008 nog het geval was. Maar je moet het hier wel doen voor bliksemfotografie of wolkenformaties, want het zou anders veel teleurstellingen opleveren. En dan nog...
Ik moet echter toegeven dat het niet zo populair is als een skivakantie. Het is wel een volwaardige touroperator die inkomsten haalt uit toeristen die meechasen, om daarmee het onderzoek te kunnen financiëren.

Foto: mijn laatste gelukte bliksemfoto op 19 juli 2006. Hoog tijd voor nieuwe kansen dus ;)