Photo by Melody

European Gardening: Anyone in Netherlands or Flanders?, 1 by JonnaSudenius

Communities > Forums

Image Copyright JonnaSudenius

In reply to: Anyone in Netherlands or Flanders?

Forum: European Gardening

<<< Previous photo Back to post
Photo of Anyone in Netherlands or Flanders?
JonnaSudenius wrote:
Steve, maak je geen zorgen om je vergissing. Een woordenboek geeft inderdaad vaak maar beperkte uitleg. Het zou mij ook zo maar kunnen overkomen in het engels. Ik zal je gelijk weer wat correcties/opmerkingen geven.
In plaats van 'hinderend' kun je beter zeggen 'genant' of 'vervelend'
Perceel is goed, maar je kunt ook 'tuin' (waar alles groeit) of 'erf' (alle grond die bij een huis hoort, inclusief grasveld en bestrating).
'Beploegend' moet zijn 'te ploegen' of 'ploegbaar'
'Aard' moet 'aarde' zijn
Als ik het goed begrepen heb wil je graag beter Nederlands leren, vandaar de correcties. Maar als je het teveel vindt worden moet je het maar zeggen, dan stop ik er mee. Ik begrijp je toch wel.
Ik woon inderdaad in de Ardennen, het noordelijk deel daarvan. De subnaam van het gebied waar ik woon heet 'Schneifel'. Die naam komt van het duitse 'Schnee-Eifel'. 40 Jaar geleden viel hier vaak 1 meter sneeuw. Dat is nu minder, maar ik heb al meegemaakt dat er een halve meter viel en ook hebben we 1 jaar 4 maanden onafgebroken sneeuw gehad.
En vaak is het hier ook heel mooi met de rijp. (zie foto)
Hoe groot is jouw tuin eigenlijk. En heb je alleen vaste planten en bollen, of ook 1-jarigen, fruit of groente?

Tuinkabouter, misschien kun je ooit eens wat meer tuin krijgen. Als je niet meer zou hoeven werken is dit deel van Belgie echt een goedkope kans om je droom waar te maken.

Bonitin, We hebben wel gedacht aan een vijver, maar doen het niet omdat we blij zijn om van de muggen af te zijn. In Nederland hadden wij daar zo'n last van. Wel jammer dat ik daardoor bepaalde planten niet of moeilijk kan houden.
Gelukkig hebben we aan dierenleven geen gebrek. Heel veel vogels, insecten, bijen, hommels, toch ook libelles en af en toe padden. En verder leven hier in het bos vlak bij ons wilde zwijnen, herten, lynxen, marters, etc.
Jouw tuin is trouwens wel een vogelparadijs. En zo heerlijk dicht begroeid. Dat hoop ik in mijn tuin de komende 2 jaar te bereiken.