Whitebark Magnolia (Magnolia hypoleuca)

Helsinki, Finland(Zone 4b)

Please don't die... Before January 5th 2003, I had only covered my magnolia with some leaves and lots of snow. I, however, couldn't get it fully covered it snow, so I am afraid of that the top has gotten badly frostbitten. The "top bud" had 2 woolleen hats on it (fingers cut from old gloves) but I don't think they helped much. We had some cold days, over a week below -20 C. On January 5th I then found an old ragged cotton sock, so I put it on the upper part, and then a cardboard thingie from used paper towel roll. I hope it helps a bit, at least it protects the little Magnolia from frozing wind. We'll see is it alive in the Spring anymore. - 5.1.2003

Common name: Whitebark Magnolia
Family: Magnoliaceae
Genus: Magnolia
Species hypoleuca

Plant Link: http://plantsdatabase.com/go/53221/

Thumbnail by Evert
Stone Mountain, GA(Zone 7b)

Evert,
After reading your member page, which I really enjoyed, and seeing all of your beautiful photos of so many great plants, I just wanted to say that I find you to be quite a plant lover and a really great photographer! Especially for your fifteen (almost) years! You are very talented! You will go far in life! Good luck to you and most especially, your Whitebark Magnolia!
yvana :)

:)

Thanks, I hope so..

Wish I just had a greenhouse :}

Lappeenranta, Finland(Zone 3a)

ai siinä on sinun Magnolia!
muuten, kasvuhuone olisi ihan kiva mutta kyll tuolla kopperollakin pääsee alkuun!.......varsinkin se halpuus siinä ihmetytti!

Joo ei siitä paljoa näy..

Mä ajattelin ihan oikeasti hommata kasvihuoneen, jos maksais vaikka ite puolet, vois pyytää synttärilahjaks ;)

niin, ei ne nyt niin hirveän kalliita ole, joku Juliana kasvari.....vai ajattelitko jotain isompaa?
ja eikös sulla ois jo sopiva aika? oot jo aika kauan harrastanut!

No on ne nyt kuitenkin, lasisen haluaisin, muoviset on vähän sellasia tyhmän olosia. Vaikka ihan yhtä hyviähän ne on.

Kai mulla sitte olis sopiva aika, siel olis todella hyvä kasvattaa taimia.

yhdellä ruotsalaisella lihansyöjä kasvi kasvattajalla on muovinen kasvihuone Stureforssissa........joskus ois kiva saada sellainen Juliana huone jonka toisen pään varaisin kesäisin lihiksille ja toinen puoli muille kasveille!
se on kyllä isompi kuin Juliana mutta silti......
pystyis kasvattamaan isoja Sarracenioita ja vaikka mitä, Darlingtoniakin menestyisi!
no voinhan minä varata sieltä ministäkin testi paikan jollekin Sarralle minkä olen itse siemenestä kasvattanut.......taikka, kun ensi keväänä tilaan Englannista lihansyöjä kasveja niin yhdelle niistä.....

katohan tästä kuva siitä ruottalaisen huoneesta......ihan kiva se minusta on! http://www.algonet.se/~murevarn/grhouse.html

Niin tollanen muovinen. Meinasin sellasia jotain pvc-muvoiako ne on, sellasia kaarimuotosia. Toi näyttää ihan kivalta, just joku tollanen olis ihan ok.

Missäköhän meidän pihalla olis hyvä paikka sille, öhm.

toivottavasti kallio ei ole eteläpuolella!.........vaikka sinne päällehän se vois pystyttää, eiks joo? ekana vaan niin paljon sementtiä että tulee ihan tasanen........ainakin saisivat valoa........hehheh!

Tirilän puutarhan pitäjä näytti omaa kasvihuonettaan minulle, se oli aika järkevästi tehty......eteläseinusta ja molemmat pääty seinustat oli laitettu lasista mutta pohjoinen oli sellaista muovia.......sitten oli automaattinen ikkunan aukaisin ja sulkija.......sellainen kannattaa ainakin hankkia, ei se niin hirveän kallis ole (päällä 40€9 ainakin puutarhuri sanoi että jotain päälle 200mk......vielä kun matkustatte paljon niin se on kätevä.............
siellä oli basilika kasvanut hirveän kokoiseksi...korkealla ikkunassa oli basilikan lehtiä jälkiä...............chili oli tehnyt hirveästi satoa........suurin osa oli vain jätetty sinne kun ei ollut niin paljolle käyttöä............ja minulla oli samaa lajiketta, teki vain muutaman hikisen räppänän...

No siellähän se just on. No se oliski hyvä paikka, mutta vois olla aika kiva rahdata sinne vettä ja tehä betonialusta, muahahah.

No jaa, jos meillä on kukkienkastelija lomalla niin saa kyllä tuulettaa meidän kasvihuoneetkin.. :)

Kattoo nyt tuleeko tästä hankkeesta mitään.

kukkienkastelija! olenkin ihmetellyt miten ne selviää muuten........kasvihuoneeseen rännit......niin vettä saa tosi läheltä, onhan sillä ruotsalaisellakin...
"Kattoo nyt tuleeko tästä hankkeesta mitään."
>hope so! ois kiva nähdä mitä siellä kasvaa, jos hanke käy toteen niin laitat sitten paljon kuvia!

Joo mun kaveri. Kasteli meiän kukat sillon sen rielut kaks viikkoa viime kesänä ku oltiin poissa.

Joo. Jos ei niin yritän ainakin kasvattaa enemmän juttuja ulkona ens kesänä. Oli vähän laiska vuosi viimeks...

joopelis!

minäkin yritän kasvattaa paljon! terassin valloitan viherpesäkkeeksi, köynnöksiä täyteen, muutama amppeli ja sitten muuta kivaa! sitten uusia kukkapenkkejä......
en malta odottaa!
ps: nätkös p.netin uuden nuoren? hamppua haeskellaan....

Just nii. Tilaa on vähän mutta yrittää voi aina.

Joo näin. Taitaa olla tollanen että "hey vähä mä oon cool mul on kannabis pihalla" ;) Tai mistäs mä tiiän. Maah.

taisit ajatella vähän samoin kun minä!
mutta tiedä siitä sitten..........hehheh
(¤)(¤)

Ei tainnut Magnolia selvitä talvesta?

ei :(

Post a Reply to this Thread

Please or sign up to post.
BACK TO TOP