Zucchini 'Gold Rush'

Helsinki, Finland(Zone 4b)

A growing "fruit" in my plant - 13.8.2002

Common name: Zucchini 'Gold Rush'
Family: Cucurbitaceae
Genus: Cucurbita

Plant Link: http://plantsdatabase.com/go/54565/

Thumbnail by Evert
Lappeenranta, Finland(Zone 3a)

oliko hyviä?

No yksi syötävä siitä tuli, juuri tuon kuvan. Paistettiin viipaleina, marinoin eka vähän. Ihan ok. Täytyy kokeilla ens vuonna uudestaan, eri lajiketta tosin.

onkos teillä kuin ravinneikas maa? siis kun istutatte kasveja taikka teette kukkapenkkejä.......laitatteko kuoppiin vähän paljon vai erittäin paljon kasvualustaa/multaa?
ku, meidän piha on niin kuiva ja -ravinteikas.....

Aika ravinteikasta tuo on kun tuotiin lisää multaa. Ei me mitää kuoppia kaiveta, multaa vaan ollaan laitettu. Nämä nyt ei olekkaan mitään kamalan hienoja nää mun kukkapenkin mutta kyllä niissä kasvaa.

Meillä on kallio pihalla, vie ärsyttävästi tilaa. Siellä on kyllä sitten tosi aurinkoista ja kuumaa kesällä ja kuivuutta kestävät kasvit tykkää kasvaa siellä, varsinkin unikot.

hyvä kun meidän pihalla ruohokasvaa! etelä seinustallakin se on tiukkaa, mutta siellä juuri ne villi unikot viihtyy!
jos ei pikkuveli aja niitä ruohonleikkurimella kiusakseni.......taikka halua kokeilla voikukan poistajaa niihin............viime kesänä " iskä saanko nyppäistä yhden pois?" "yksi sitten vaan" tyyppi otti kolme! hitto että on tyhmä! sitten vielä välillä se heittelee niitä unikoiden nuppuja, ne ovat kulma hyviä aseita!............parasta että en sano siitä enää mitään! hermo meinaa mennä!
no ensi kesänä ostetaan monta isoa säkkiä multaa ja tehään kunnon kukka penkit........ja istutetaan ja kylvetään kasveja!

Jaa-a, kuulostaa rasittavalta. Mulla ei onneksi ole pikkuveljeä.. ;)

Iskä tosin on useammankin kivan kasvin nyhtässy pois, pahin oli se kun se istutti sellasen käpysen kirsikkapuun mun Alcea ficifolioiden päälle! Eikä se edes kasva! Voi.... @$#€%!"

sitä se tosissaan on! äsken se ärsytti taas ja yritin syöttää sille koiralle tarkoitettua (kumista) leikki kalkkunaa........ja minulla oli hauskaa veljelle ei kyllään! sanoin että onhan amerikkalaisillakin kiitospäivä niin miksi emme mekin voisi sitä juhlia? kyllä se huutaa ainakin osaa!

voi miten kävi ficifolioiden.......surkea loppu!

oisko ideoita? etelä seinustalle kukkapenkki mutta mitä siihen kasvamaan, siinä olisi kyllä paras paikka, juuri siinä terassin vieressä....................vielä tulee viime kesästä mieleen, kun terassilla oli kasveja ja menin niitä aina ammuisin kastelemaan ja katsomaan niin naapuri huutaa ihan yks kaks (en ollut huomannut että se on siellä) mites siellä kasvaa!!! lensin melkein selälläni, ja kannu tippui maahan!

Yksi ficifolia jäi sentään, siitä on kuva PDBssä

:D

no hyvä!

Post a Reply to this Thread

Please or sign up to post.
BACK TO TOP