Photo by Melody

European Gardening: Anyone in Netherlands or Flanders?, 1 by bonitin

Communities > Forums

Image Copyright bonitin

In reply to: Anyone in Netherlands or Flanders?

Forum: European Gardening

<<< Previous photo Back to post
Photo of Anyone in Netherlands or Flanders?
bonitin wrote:
Nog een ander onderscheid tussen padden en kikkers is dat padden overwegend nachtdieren zijn in tegenstelling tot kikkers. Maar ze zijn ook actief tijdens regenachtige dagen.
Ik ben mijn padden dankbaar omdat ze de slakkenplaag in mijn tuin binnen de perken houdt.

Op het platteland hier zijn er een paar dagen geweest met vorst ongeveer een 10-tal dagen geleden.
Ik heb nog geen vorst gehad in mijn tuin, het is er altijd een paar graden warmer dan op het platteland omdat het zo afgeschermd is door muren en huizen rondom.
Maar het weer hier is deprimerend, het is wel heel zacht voor de tijd van het jaar, zo'n 10-13°C overdag maar heel grijs en somber met af en toe wat miezerige motregen. Dan nog liever sneeuw voor mij!

Maar sommige planten in mijn tuin zijn in de war, ik heb een paar Helleborussen die nu al bloemknoppen vormen en een botanische tulp die zijn neus opsteekt. De crocussen zijn ook ongeduldig..

Zucht en de lente lijkt nog zo veraf! Maar ik ben blij dat ik heel wat nieuwe bloembollen heb geplant, het is iets om naar uit te kijken :-)

Op mijn terras heb ik nog enkele dappere bloemen die van geen ophouden weten!