European Gardening: Anyone in Netherlands or Flanders?, 1 by bonitin
Communities > Forums
Image Copyright bonitin
In reply to: Anyone in Netherlands or Flanders?
Forum: European Gardening
| <<< Previous photo | Back to post |
|
bonitin wrote: Wat een prachtig uitzicht heb je Jonna! Heb je ook een serre voor je vorstgevoelige planten? Als je af en toe libellen hebt en padden dan moet er toch wel water zijn in je buurt.. Wow Steve 36 tot 38°C in de zomer is wel héél warm, dat zijn echte tropische temperaturen!. Ik weet de naam niet voor je 'pecan' notenboom, ik denk niet dat die hier in Europa gekweekt wordt, maar ik kan mij vergissen. Ik begrijp je moeilijkheid met 'de' en 'het', net zoals in het Frans hebben voorwerpen een geslacht (gender) met uitzonderingen waar er geen geslacht wordt toegekend en dat wordt dan 'het' zoals; de tafel, de tas, de doos, de fles, = zij; de trap, de vloer, de lepel = hij het bord, het tafellaken, het kussen heeft geen geslacht (gender) Het maakt er de dingen niet eenvoudiger op. Het is zoveel gemakkelijker dat in het Engels alle voorwerpen 'it' zijn. Ik ben ook niet helemaal zeker of je sympathieke beestjes nu padden of kikkers zijn maar ik denk toch padden. Kikkers bewegen zich meestal springend voort, padden daarentegen wandelen meer, ze kunnen ook springen maar niet zo ver als kikkers die toch wel langere achterpoten hebben. Hier is een foto van mijn vier groene kikkers, om de een of andere reden hadden ze allemaal hun zinnen gezet op die ene pot langs de vijverrand om te zonnebaden, er was geen plaats genoeg voor alle vier, maar ze hebben er wat op gevonden! :-)) This message was edited Nov 15, 2008 9:19 AM This message was edited Nov 16, 2008 7:27 PM |